regulamin

koszty wysyłki » regulamin

NOWY REGULAMIN OBOWIĄZUJĄCY OD 25 GRUDNIA 2014 

Regulamin, na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) oraz art. 8 i nast. ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827 z późn. zm.) Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie za pośrednictwem Sklepu, powyższe zapewnia możliwość zapoznania się z jego treścią przed zawarciem umowy. Regulamin udostępniany jest w formie pliku PDF, który umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.

I. Postanowienia ogólne

1.1. Przedmiot regulaminu

Regulamin określa zasady działania Internetowego Sklepu monety.gdynia.pl działającego pod adresem www.monety.gdynia.pl prowadzonego przez Radosława Cichy działającego pod firmą Kolekcjoner Radosław Cichy, z siedzibą w Gdyni przy ul. Mściwoja 3B,  81-361 Gdynia, wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez Ministra Gospodarki, numer NIP 583-270-59-89, numer REGON 221984436.

Kontakt ze Sklepem - za pośrednictwem poczty elektronicznej: sklep@monety.gdynia.pl; telefonicznie: 668 191 007; pisemnie na adres: ul. Mściwoja 3B, 81-361 Gdynia.

1.2 Określenia użyte w Regulaminie

Sklep - prowadzony przez  Radosława Cichy działającego pod firmą Kolekcjoner Radosław Cichy - sklep internetowy działający pod adresem: http://www.monety.gdynia.pl  sprzedający towary za pośrednictwem Internetu;

Przedsiębiorca – Radosław Cichy prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Kolekcjoner Radosław Cichy;

Dni robocze - wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;

Czas realizacji zamówienia - czas, w jakim Sklep skompletuje zamówienie i przekaże je przewoźnikowi realizującemu wybraną przez Klienta formę dostawy;

Klient - osoba fizyczna posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej dokonująca zakupów w Sklepie, posiadająca konto klienta;

Konsument - osoba w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego;

Rachunek - wystawiona przez Sklep faktura/rachunek lub paragon fiskalny

Przelew tradycyjny - płatność wykonywana przez Klienta w banku poprzez konto internetowe lub stacjonarne lub na poczcie;

Przelew elektroniczny - płatność wykonywana przez Klienta z konta bankowego on-line, za pośrednictwem systemów płatności on-line;

Treść Cyfrowa - treść w rozumieniu art 2 pkt. 5 Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (Dz. U. poz. 827)

II. Przyjmowanie i realizacja zamówień.

1. Sklep prowadzi sprzedaż towarów i usług za pośrednictwem sieci Internet. Informacje o towarach i usługach Sklep zamieszcza na stronie www.monety.gdynia.pl

2. Zamówienia od Klientów są przyjmowane poprzez strony internetowe www.monety.gdynia.pl 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę. Składanie zamówień przez Internet jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient następujących minimalnych wymagań technicznych:

a. System operacyjny: Windows lub Linux (z konsolą graficzną) lub Mac OS

b. Procesor: 1 GHz

c. RAM: 1 GB pamięci RAM

d. Dysk twardy: 8,0 GB wolnego miejsca

e. Karta graficzna: 256 MB pamięci obsługująca rozdzielczość 1024x768

f. Sterowanie: klawiatura, mysz

g. Opcjonalnie: słuchawki

h. Łącze internetowe o przepustowości minimalnej: download 512 kbit/s, upload 128 kbit/s

i. Przeglądarka internetowa z obsługą Java Script: IE (min. wersja 7) lub Google Chrome (min. wersja 13) lub Mozilla Firefox (min. wersja 10)

3. Do dokonywania zakupów w Sklepie niezbędne jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.

4. Informacje o towarach stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. Klient, przesyłając do Sklepu zamówienie, składa ofertę zawarcia umowy sprzedaży zamawianych towarów lub usług ze Sklepem. Każda płatność zrealizowana przez Klienta - z wyjątkiem płatności realizowanej przy odbiorze zamówienia - stanowi do momentu wysłania przez Sklep potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji, zaliczkę na poczet realizacji zamówienia. W wyniku złożonego przez Klienta zamówienia, Sklep przesyła do Klienta specyfikację dokonanego przez Klienta zamówienia na podany przez Klienta adres e-mail. Specyfikacja o której mowa w zdaniu poprzednim, nie stanowi potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji, zostanie wysłane na podany przez Klienta adres e-mail, stanowiąc oświadczenie o przyjęciu oferty, o której mowa powyżej, niezwłocznie po zweryfikowaniu przez Sklep dostępności towarów u dostawców Sklepu.

5. W celu złożenia zamówienia Klient zobowiązany jest dokonać:

a. wyboru zamawianych towarów lub usług,

b. wyboru sposobu dostawy, spośród dostępnych oraz adresu dostawy i adresu, na jaki ma być wystawiona faktura (mogą to być różne adresy),

c. wyboru sposobu płatności spośród dostępnych w Sklepie.

6. Potwierdzenie wszystkich istotnych elementów zamówienia następuje po jego złożeniu poprzez wysłanie wiadomości e-mail do Klienta stanowiącej potwierdzenie przyjęcie zamówienia do realizacji, uzupełnionej o treść aktualnego regulaminu Sklepu. Z tą chwilą, uważa się umowę sprzedaży pomiędzy Sklepem, a Klientem za zawartą. Do przesyłki zawierającej towar dołączony jest rachunek.

7. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia, Sklep zawiadomi o tym fakcie Klienta najpóźniej w terminie 2 dni od dnia otrzymania przez Klienta specyfikacji wskazanej w pkt 4 powyżej. Powiadomienie zostanie wysłane na adres e-mail wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia. W przypadku zapłaty przez Klienta za zamówienie, o którym mowa w zdaniu powyżej, Sklep zwróci wpłacone pieniądze.

8. W przypadku braku możliwości realizacji części zamówienia, o którym mowa w pkt 4 powyżej, Klient jest informowany o stanie zamówienia i podejmuje decyzję o sposobie jego realizacji. Klient ma następujące możliwości:

a. częściowa realizacja - wybór przez Klienta tej możliwości powoduje zrealizowanie zamówienia dotyczącego wyłącznie dostępnych towarów;

b. anulowanie całości zamówienia;

Jeśli Klient dokonał zapłaty za towar objęty zamówieniem - Sklep zwróci należność zgodnie z procedurą opisaną w Dziale Zwrot należności Klientom.

9. W przypadku braku zapłaty za towar objęty zamówieniem w terminie 14 dni od dnia złożenia zamówienia, Sklep anuluje złożone zamówienie, o czym Klient zostanie poinformowany, poprzez wysłanie wiadomości na podany przez Klienta adres e-mail.

III. Ceny towarów.

1. Wszystkie ceny towarów zamieszczone na stronie internetowej Sklepu:

a. podawane są w złotych polskich,

b. zawierają podatek VAT,

c. nie zawierają informacji dotyczących ewentualnych opłat celnych,

d. nie zawierają informacji dotyczących kosztów dostawy.

2. Do wartości zamówienia doliczane są koszty dostawy w wysokości określonej przez Klienta przy składaniu zamówienia. Aktualna tabela zawierająca informacje o kosztach dostawy dostępna jest na stronie http://monety.gdynia.pl/koszty-wysylki.html

IV. Czas realizacji zamówienia.

1. Przy każdym towarze podany jest przewidywany czas przygotowania zamówienia do wysyłki. Jest to czas, który upływa od złożenia zamówienia przez Klienta do momentu przekazania zamówienia ze Sklepu do przewoźnika realizującego dostawę - uwzględniane są tylko Dni Robocze. Zamówienie na towary o różnym czasie realizacji jest wysyłane po skompletowaniu dostępnych towarów zamówienia. Aktualny status zamówienia dostępny jest po kliknięciu w link, który Klient otrzyma na podany adres przez siebie adres e-mail wraz ze specyfikacją zamówienia. Termin skompletowania paczki określany jest na podstawie towaru o najdłuższym czasie realizacji.

2. Zamówienie może być dostarczone, według wyboru Klienta za pośrednictwem Poczty Polskiej lub odebrane osobiście w siedzibie firmy.

3. Do krajów Unii Europejskiej oraz poza Unią Europejską zamówienie może być dostarczone tylko przez Pocztę Polską.

V. Formy płatności. Rozpoczęcie realizacji zamówienia.

1. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary z dostawą na terytorium Polski:

a. płatność przy odbiorze, realizacja zamówienia rozpoczyna się po zakończeniu procesu składania zamówienia,

b. przelew bankowy, realizacja zamówienia rozpoczyna się po wpłynięciu wpłaty na rachunek bankowy Sklepu.

2. Zamówienia z dostawą poza terytorium Polski mogą być opłacone wyłącznie przelewem bankowym. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po otrzymaniu przez Sklep przelewu na konto bankowe.

VI. Reklamacje.

1. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu, Klient może zgłaszać pisemnie przy użyciu formularza kontaktowego. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.

2. Towary mogą być objęte gwarancją producenta lub dystrybutora. Szczegółowe warunki gwarancji i czas jej trwania podawane są w karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta, o czym Klient będzie poinformowany na Stronie produktowej. Jeśli dokument gwarancyjny przewiduje taką możliwość, Klient może zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji bezpośrednio w autoryzowanym serwisie, którego adres znajduje się w dokumencie gwarancji.

3. Klient może skorzystać, według swojego wyboru, z uprawnień gwarancyjnych bezpośrednio u gwaranta (producenta lub dystrybutora) we wskazanych serwisach oraz z uprawnień przysługujących mu od sprzedawcy z tytułu rękojmi.

4. Sklep zobowiązany jest do wydania towaru bez wad. W przypadku stwierdzenia wady towaru Klientowi przysługuje w szczególności uprawnienie do złożenia reklamacji w terminie 2 (dwóch) lat od daty doręczenia towaru i 1 roku od daty stwierdzenia wady towaru. Na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym, Klient może żądać naprawy towaru, wymiany towaru na wolny od wad, obniżenia ceny towaru albo może odstąpić od umowy sprzedaży.

W takim przypadku Klient powinien odesłać towar na adres Sklepu: ul. Mściwoja 3B, 81-361 Gdynia. Do odsyłanego towaru należy dołączyć dowód zakupu z opisem reklamacji.

5. Sklep niezwłocznie, jednak najpóźniej w ciągu 14 dni ustosunkuje się do złożonej reklamacji i poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu. 

VII. Prawo odstąpienia od umowy.

1. Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, Klient będący Konsumentem, może odstąpić na piśmie od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki. W celu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy Konsument może skorzystać z formularza odstąpienia (załącznik nr 1 do regulaminu), jednak nie jest to obowiązkowe i powinien złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy wysyłając w/w wypełnione oświadczenie na adres: ul. Mściwoja 3B, 81-361 Gdynia. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

2. Bieg terminu do odstąpieniu od umowy rozpoczyna się:

- od daty otrzymania zrealizowanego zamówienia (wydania produktu),

- od daty otrzymania przez Konsumenta ostatniej części zrealizowanego zamówienia – jeżeli zamówienie jest realizowane w częściach.

3. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.

4. Zwracane towary muszą być kompletne. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

5. Prawo Konsumenta od odstąpienia od umowy (stosownie do art. 38 ustawy z dnia 30 maja  2014 r. o prawach konsumenta - tekst jednolity z dnia 24 czerwca 2014 r., Dz. U. z 2014 r., poz. 827) nie przysługuje m.in.  w przypadku:

a. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

b. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

c. w którym przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

d. w którym przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

e. w którym przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

f. zawartej w drodze aukcji publicznej.

6. Sklep dokonuje zwrotu należności za zwrócony towar w ciągu 14 (czternastu) dni  od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. 

7. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy do Sklepu.

8. Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa a rzecz dostarczono konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawierania zawarcia umowy, przedsiębiorca zobowiązany jest do odebrania rzeczy na swój koszt, gdy ze względu na charakter rzeczy nie można jej odesłać w zwykły sposób pocztą.

9. Przedsiębiorca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

VIII. Zwrot należności Klientom.

1. Z zastrzeżeniem odpowiednich postanowień Ustawy o prawach konsumenta, w przypadku zaistnienia okoliczności zobowiązujących Sklep do zwrotu należności wpłaconych przez Klienta na rzecz Sklepu, zwrot ten następuje nie później niż w terminie 14 dni.

2. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. 

IX. Dane osobowe.

1. Składając zamówienie w Sklepie, Klient wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie prowadzonej przez Radosława Cichy, działającego pod firmą Kolekcjoner Radosław Cichy oraz na ich przetwarzanie dla celów realizacji umowy. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak brak zgody na ich przetwarzanie uniemożliwia zrealizowanie zamówienia przez Sklep. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.

2. Dane osobowe są chronione zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. Nr 101 z 2002 r., poz. 926 z późn. zm.) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.

3. Klienci Sklepu mają prawo wglądu do swoich danych osobowych, poprawiania ich oraz żądania usunięcia.

X. Postanowienia końcowe.

1. Towary prezentowane na stronach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.

2. Sklep wykorzystuje pliki cookies do obserwacji sposobów użytkowania strony monety.gdynia.pl. Rodzaje plików cookie, z których korzysta Sklep to:

a. Cookies sesji - działają tylko podczas przeglądania stron serwisu umożliwiając tym samym prawidłowe ich funkcjonowanie,

b. Cookies trwałych - pozostają na komputerze po odwiedzeniu strony monety.gdynia.pl

c. Cookies podmiotów zewnętrznych - umożliwiają dostosowanie wyświetlanej strony do preferencji Klienta

Klient ma możliwość korzystania ze strony internetowej bez wykorzystywania mechanizmu cookies, ale może to oznaczać, że niektóre funkcje lub usługi Sklepu nie będą działać poprawnie. Jeśli Klient nie wyraża zgody na korzystanie z plików cookies powinien, w dowolnym momencie, zaznaczyć w ustawieniach przeglądarki opcję odrzucania plików cookies lub sygnalizowania ich przesłania.

3. Ewentualne spory pomiędzy Klientem będący Konsumentem, a Sklepem, zostaną poddane rozstrzygnięciu sądu właściwego zgodnie z Kodeksem postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 roku (Dz. U. Nr 43, poz. 296 z późn. zm.).

4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeksu Cywilnego, Ustawy o prawach konsumenta oraz przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

5. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 25 grudnia 2014 roku do odwołania.

6. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Sklep, nie krótszym niż 7 dni od daty udostępnienia ich na stronie www.monety.gdynia.pl. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.

7. Kupujący będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Gdańsku. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów znajdują się pod następującym adresem http:/www.uokik.gov.pl w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.

 


Wzór formularza odstąpienia od umowy

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

 

Kolekcjoner Radosław Cichy, 

ul. Mściwoja 3B  81-361 Gdynia

 

-    Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*) /o świadczenie następującej usługi(*)

-    Data zawarcia umowy(*) /odbioru(*)

-    Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

-    Adres konsumenta(-ów)

-    Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

-    Data

 

(*)   Niepotrzebne skreślić.


 

REGULAMIN DOTYCZĄCY ZAMÓWIEŃ ZŁOŻONYCH DO 24 GRUDNIA 2014 r.

1. Postanowienia ogólne

1.1. Przedmiot regulaminu

Regulamin określa zasady działania Internetowego Sklepu monety.gdynia.pl działającego pod adresem www.monety.gdynia.pl prowadzonego przez firmę Kolekcjoner - Radosław Cichy, z siedzibą w Gdyni, numer NIP 583-270-59-89, numer REGON 221984436.

1.2. Określenia użyte w Regulaminie

Określenia użyte w Regulaminie oznaczają:

Klient - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, utworzona zgodnie z przepisami prawa

Cennik - wykaz cen za przedmioty dostępne w sklepie monety.gdynia.pl oraz usług transportowych

Sklep - Sklep monety.gdynia.pl z siedzibą w Gdyni

Rachunek - wystawiona przez Sklep faktura/rachunek lub paragon fiskalny

Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu

Czas realizacji zamówienia – czas, w jakim Sklep skompletuje zamówienie i przekaże je przewoźnikowi realizującemu wybraną przez Klienta formę dostawy

2. Sprzedaż internetowa

2.1. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet.

2.2. Zamówienia są przyjmowane przez stronę www.monety.gdynia.pl, a także e-mailem pod adresem sklep@monety.gdynia.pl

2.3. W celu złożenia zamówienia Klient musi dokonać:

a) wyboru zamawianych towarów lub usług;

b) wyboru sposobu dostawy oraz adresu dostawy

c) wyboru sposobu płatności

2.4. Przyjęcia zamówienia do realizacji następuje w chwili potwierdzenia zamówienia przez Sklep, które nastąpi maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych.

2.5. Termin płatności za zamówienie wynosi 7 dni kalendarzowych od daty potwierdzenia przez sklep, że zamówienie zostało przyjęte do realizacji.

2.6. Do każdej wysyłki dokładamy paragon fiskalny lub fakturę VAT - na życzenie klienta.

Sklep na życzenie Zamawiającego wystawi fakturę VAT na podstawie paragonu fiskalnego pod warunkiem dostarczenia jego oryginału w terminie 7 dni od daty zakupu - kosztem dodatkowej wysyłki będzie obciążony klient.

2.7. Zamawiający może wycofać złożone zamówienie w terminie 3 dni roboczych.

2.8. Ceny podawane są w PLN i zawierają podatek VAT, jeśli występuje. Do wartości zamówienia doliczane są koszty dostawy w wysokości określonej przez Klienta przy składaniu zamówienia. Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez klienta zamówienia.

2.9. Na termin otrzymania przesyłki składa się czas realizacji zamówienia i przewidywany czas dostawy.

2.10. Czas realizacji zamówienia wynosi do 5 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie bankowym Sklepu. W przypadku komunikatu: "Produktów zaznaczonych symbolem *** nie ma aktualnie na magazynie w wystarczającej ilości..." czas realizacji zamówienia ulega wydłużeniu.

2.11. Przewidywany czas dostawy:

- Poczta Polska (przesyłka priorytetowa) - następnego dnia roboczego po dniu nadania;

- Kurier - następnego dnia roboczego po dniu nadania.

O ile przy danym produkcie nie ma zaznaczonego innego terminu realizacji.

2.12. Dostawa towaru odbywa się w wybrany przez Klienta i określony w zamówieniu sposób. Aktualna tabela zawierająca informacje o kosztach dostawy dostępna jest w sekcji „koszty wysyłki”

2.13. Klient, odbierając przesyłkę z zamówieniem, powinien sprawdzić stan przesyłki. W przypadku stwierdzenia zniszczenia lub naruszenia opakowania należy, w obecności kuriera lub pracownika poczty, sporządzić protokół szkody. Protokół szkody przesłany do Sklepu wraz z reklamacją ułatwi jej rozpatrzenie.

2.14. Zamawiający może wybrać w szczególności następujące formy płatności:

- przelew bankowy

- przesyłkę za pobraniem

- odbiór osobisty

2.15. Zgodnie z Ustawą z 2 marca 2000 roku "O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny", klient może zrezygnować z towaru kupionego w naszym sklepie bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od daty odebrania przesyłki. Klient powinien złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz dokonać zwrotu towaru do Sklepu w niepogorszonym stanie.

2.16. Zwrot ceny następuje niezwłocznie nie później niż w ciągu 14 dni roboczych od otrzymania przesyłki. Koszty wysyłek nie podlegają zwrotowi.

2.17. W przypadku zaginięcia przesyłki z winy dostawcy (Poczta Polska, Kurier DPD) sklep zwraca pełną kwotę, jaką uiścił klient składając zamówienie.

2.18. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość zgodnie z art. 10 ust. 3 ustawy o której mowa w pkt 2.15 nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:

1) świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu, o którym mowa w art. 7 ust. 1,

2) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na informatycznych nośnikach danych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania,

3) umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym,

4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,

5) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,

6) dostarczania prasy,

7) usług w zakresie gier hazardowych.

3. Reklamacje

3.1. W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w Sklepie. Uprawnienie to przysługuje w ciągu 2 (dwóch) lat od daty doręczenia towaru, pod warunkiem zawiadomienia Sklepu o niezgodności w ciągu 2 (dwóch) miesięcy od jej wykrycia.

3.2. Reklamacja może być wniesiona przez Klienta w szczególności: pisemnie, telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej zgodnie z danymi dostępnymi na stronie Sklepu.

3.3. Sklep potwierdza przyjęcie reklamacji poprzez e-mail lub pisemnie.

3.4. Za datę wniesienia reklamacji uznaje się datę otrzymania pisma przez Sklep, datę zgłoszenia telefonicznego, datę otrzymania reklamacji drogą elektroniczną.

3.5. Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni, licząc od dnia następnego od jej wniesienia.

3.6. W przypadku uznania reklamacji sklep zwraca koszty wysyłki poniesione przez Klienta.

3.7. W przypadku nieuznania reklamacji koszt ponownej wysyłki do Klienta ponosi Klient.

3.8. Sklep nie odbiera przesyłek za pobraniem oraz ze scedowanymi kosztami wysyłki.

3.9. W przypadku odmowy uznania przez Sklep reklamacji w całości lub części Klient może dochodzić swoich praw w postępowaniu sądowym.

4. Rejestracja zamówienia

4.1. Rejestracja dokonywana jest po podaniu imienia i nazwiska, pełnego adresu zamieszkania wraz z nazwą kraju i województwa, adresu e-mail, numeru telefonu kontaktowego i opcjonalnie innych danych zawartych w formularzu rejestracyjnym.

4.2. Zabrania się usuwania danych w trakcie realizacji zamówienia w Sklepie.

4.3. Klient w momencie rejestracji wyraża zgodę na umieszczenie i przetwarzanie informacji o swoich danych osobowych przez Sklep. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak brak zgody na ich przetwarzanie uniemożliwia zrealizowanie zamówienia przez Sklep. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.

4.4. Wszelkie dane umieszczone przez użytkownika będą przetwarzane zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych i prawem polskim.

4.5. Dane podane przez Klienta są wykorzystywane przez Sklep w celu realizacji złożonego zamówienia przez Klienta oraz do kontaktów z Klientem.

4.6. Klient ma prawo zażądać usunięcia swoich danych osobowych z bazy danych Sklepu

5. Postanowienia końcowe

5.1. Sklep informuje Klientów przy zastosowaniu właściwych środków przekazu o wszelkich zmianach Regulaminu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

5.2. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Sklep, nie krótszym niż 7 dni od daty udostępnienia ich na stronie www.monety.gdynia.pl. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.

5.3. Spory wynikające z umowy sprzedaży rozpatruje sąd właściwy według przepisów kodeksu cywilnego.

Facebook